Youzign 2: FAQs For Existing Customers


Hi Youzigners,

We understand that you might have some questions regarding Youzign 2 which came out on February 8th. And to help you with that, let me break down some of the frequently asked questions about this relaunch.

If you don't find exactly what you are looking for from these FAQ, feel free to comment on below and I'll get back to you as fast as I can (usually within 24 hrs or less).

What exactly is Youzign 2?


Youzign 2 is our first year anniversary and the start of our second year as a graphic software. Since Since our first launch happend exactly the same month last year - February 2015. Over the course of our first year we have made some amazing improvements and we hope you'll be joining us on to help us celebrate this anniversary and milestone for our small company.

Youzign 2 also represents an evolution in terms of technology and services with Youzign.

While we pushed a ton of new features already to Youzign (one update per day on average), the two new services, the new Agency and Kickstart really represent a major extension to what Youzign can do for you.

In fact when we started out a year ago, you just had access to the Youzign software for yourself, and you had to handle all the designs on your own. With Agency and Kickstart, you can now collaborate on designs with your team (requires a purchase of additional licenses) and get us to do your designs for you. 

Generally, this launch is part of our agenda for 2016 to better serve you and make Youzign your one-stop design solution. We have more exciting news coming up for the middle of the year, but in the meantime here is what's new in this version.

In a nutshell, here are some the new cool features we have been adding for Youzign 2. Note that, some of these are already LIVE in Youzign (like the desktop version) while others will be pushed for February 8th.

- desktop version (mac, windows, linux), android and iOS apps
- new API integrations (Smartmember, Clickfunnels in progress)
- dashboard folders: organize all your designs from the dashboard
- push a design to any user
- set any image as a background
- download any graphics to desktop 
- over 30 different graphics categories and formats
- new one click design previews: coupons, gift certificates,, tee spring, software box, etc
- Agency and Kickstart, two new services
- Tee spring templates and preview
- weekly training webinars: free live webinar training for all youzign customers
- text and image borders, shadows, canvas border and more 

If you want to learn more about all the new features, I recommend you check out the Youzign 2 launch webinar replay here. Or alternatively login to Youzign and play around, you will notice the new updates

Q. I am an existing customer prior to the relaunch, should I pay more to get the new features?  

A.
Absolutely not. If you are an existing customer (Beta user, Basic,Templates Upgrade, Yearly, Lifetime, ) there is no need for you to make additional payments to get the latest features. As usual we will automatically push them to your accounts as soon as they are ready. We pushed 304 software updates in 2015 for free to our existing customers, the new updates in 2016 won't be any different. To clarify, our Club product is a new monthly subscription that you would need to sign up for, that provides 100 templates per month from our team.

Now since we are introducing collaboration features with the Agency to Youzign, if you need to purchase additional Youzign licenses for your staff/employees/VAs or your clients who use Youzign you will be able to do so at a discount. 

We are also introducing the Kickstart package where you'll be able to order custom designs from the Youzign team of designers. There will necessarily be a fee for this service if you choose to take advantage of it. 

Q. I am under the Basic license and I need more templates, any advice?

A. Sure! Our templates upgrade becomes a recurring fee for all our new customers from February 8th, so if you haven"t upgraded yet this is your last chance to do so for a one-time price. After February 8th the only option would be to subscribe to benefit from our monthly templates offer. As mentioned above this won't affect existing customers.

Q. I am under the Upgrade/Lifetime license, am I affected in any way with the new version?

A. Yeap, but only for the good. :) When we say lifetime, we mean it. As usual, you'll get the new features added for free to your account.

------------------------------------------------------------------------------------------------------

♡ ❤ ♡ I love Youzign, how can I help spread the word about Youzign 2? ♡ ❤ ♡

We are a small company with big dreams, so your help is always more than appreciated.

If you believe Youzign can help more people out there, please share http://getyouzign.com with your friends, talk about Youzign around you and feel free to apply to become a JV partner (let us know your youzign username when applying). THANK YOU in advance!

Was this article helpful?
4 out of 4 found this helpful

8 replies

Hi Rose, I joined Youzign in Beta, Dec 2014 - but I'm embarrassed to say that I failed to keep an eye on its development and it now looks a marvelous program. My interest has been rekindled as I decided to take a Black Friday plunge into Rebake - for which I need a Youzign API.
Ho do I get that please?
John

Hi John, 

No worries :) , thanks for your interest in the editor. Please visit this link to check the API: https://youzign.com/api-integration .

Thank you.

 

Hi Rose, 

I bought it youzign V2  ->  on 11 - Feb - 2016

[purchase transaction hidden]

I don't see any of the features that is advertised on the sales page???

Download For PC is not available either. 

I am assuming I've been given V1?

I pasted the receipt here, please check my proof of purchase. It clearly says "Product: # Youzign 2.0"

Hope you can help solve this issue.

awaiting your reply;

Thanks

Jack.

Hi Jack,

Thanks for getting in-touch here and for the details as well. :)

Actually, v1 was automatically updated with all the new features of v2, so their the same now. We have listed above on the FAQ all the new features along with their links:

- desktop version (mac, windows, linux), android and iOS apps
- new API integrations (Smartmember, Clickfunnels in progress)
- dashboard folders: organize all your designs from the dashboard
- push a design to any user
- set any image as a background
- download any graphics to desktop 
- over 30 different graphics categories and formats
- new one click design previews: coupons, gift certificates,, tee spring, software box, etc
- text and image borders, shadows, canvas border and more 

On top of those new features of Youzign 2,0 you also get 200 HD templates on your account.
If you only see them around 100, please don't worry, it's just caused by a bug that’s preventing us to display all the 200 templates for your account level. That should be fixed over the weekend, we are on it at the moment.

Hope this answers your concerns!

Sincerely,
Rose

Hi Rose,

Here is my original purchase receipt:

[receipt details hidden]

 


Thanks again for your help. 

Hi Rose,

This is the link to the original offer that I purchased.

http://www.warriorforum.com/warrior-special-offers/1005797-graphically-challenged-you-need-see-photoshop-killer.html

It does seem I have the lifetime templates, as I have over 1000 templates in my account... It will be nice if you can check & let me know for sure.

Thank you for your help, Rose.

Hi Michael,

Thanks so much for the details you've shared. Yes, indeed you are a Lifetime user and entitled for the monthly templates. Your account is actually updated, no worries. :) 

Our current template count is 1096 http://screencast.com/t/u6jfqMwBnWk  and adding more daily.

Thanks and sincerely,
Rose

Found it and purchased the templates package here:   https://youzign.com/upgrade-jvzoo/

How are these templates delivered please? I already have Youzign will it be automatically added? Thanks! Love this product! 

Hi Joyce, 

Same with Michael above, can you please share with me your purchase receipts? If you are a beta user, then you are entitled for the monthly templates for free. :) You should be seeing 1049 templates now on your account.

Just send me the transaction details here please. (I will just hide them afterwards) 

We will happily refund any unnecessary payment you've made in case. 

Sincerely,
Rose

 

Hi Rose! 

Here are my payment details for the one fee offer for templates  (I did not realize I already get access to templates as a beta user...my account is showing 1052 templates found - do I qualify for a refund? You are the best!) :

 
[transaction hidden]

Hi Rose, Please could you let me know if the amount  I Paid for templates will be refunded as suggested in your comment? I am a beta Youzign Lifetime member since Dec 2014. let me know if you need my receipt for that also?

Many thanks for always being so prompt and helpful in your responses. 

Joyce

Hi there, please could you give me the link to purchase the additional templates at a onetime price...I don't recall seeing this option since I signed up to purchase Youzign as a beta user Lifetime. 

Hi Joyce,

Forgive me for the delay in getting back to you! Yes, I have reviewed your purchase details and as a beta tester, you don't need to pay for the OTO templates. They are actually the same as those you have right now. 

We will process your refund for the Templates OTO shortly. Thanks!

Sincerely,
Rose

Thank you Rose! i appreciate you! I know how busy you are and I am very impressed by the integrity and professionalism you and every member of your team shows! 

Hi Joyce,

Thanks for your patience! We have successfully sent your refund. 
We appreciate the kind words! Thanks heaps! :)

sincerely,
Rose

I have Youzign beta since shortly after you introduced it... I want access to a alrge group of templates. I don't recall whether it was an option when I bought... If it was, I didn't take the extra templates. Is there a way I can subscribe to all templates during the launch at a one time fee? or are they already included in my original purchase?

I am a lifetime member...

Thanks for replying when you get time... Love the software, by the way!

https://youzign.com/upgrade-jvzoo/

Just found this and purchased the templates at a one time price. 

Hope it helps! 

Hi Michael,

Can you send me your purchase details please? If you are a beta tester, the monthly templates should automatically be loaded on your account. I'll be happy to check it out for you! :)

Sincerely,
Rose

Thank you for answering my questions

Glad to be of service :) Thanks!